Co to jest?

Targi Projektów Akademickich to jednodniowe wydarzenie, skierowane do studentów, mające na celu umożliwienie im nawiązania kontaktów z biznesem i przemysłem. TPA ma wypełnić lukę i pomóc studenckim projektom. Targom Projektów Akademickich towarzyszą konkursy, m.in na najlepszy i najbardziej innowacyjny projekt.

IV edycja odbędzie się 24 maja 2017 roku w głównym gmachu Akademii Górniczo- Hutniczej A0.
Wydarzenie będzie mieć charakter otwarty dla wszystkich zainteresowanych osób. Trzecia edycja wydarzenia odbyła się 17 maja, udział wzięło ponad 30 projektów.

Podobnie jak przy pierwszej edycji, targi zakończyły się ogłoszeniem wyników konkursu na najbardziej innowacyjny projekt.

W kategorii Wystawca Indywidualny:

1 miejsce - Kraków pod ręką


wyróżnienie - Skafander nurkowy TPU

W kategorii Koła Naukowe:

1 miejsce - Skaner naczyń krwionośnych do nowoczesnych zastosowań autoryzacji biometrycznej


wyróżnienie - AGH Solar Boat
Dla wystawcy

Jeżeli masz projekt i chcesz się nim pochwalić, to nie czekaj i zapisz się na Targi Projektów Akademickich!
Dzięki nam, możesz zostać zauważony.
Regulamin konkursu
Regulamin wydarzenia
Projekty

Autor: Sławek Potasz
Indywidualny wystawca


Pierwszy na świecie slider smartfonowy umożliwiający nagrywanie i śledzenie twarzy iPhonem. Chmura renderingowa w drodze. Na kickstarterze we wrzesniu 2017 :-)

www.in-motion.io
https://www.youtube.com/watch?v=3P-W-Lf4Jxc

Autor: Przemyslaw Korzeniowski
Indywidualny wystawca


Obecnie najpowszechniejszą metodą zdobywania umiejętności chirurgicznych przez lekarzy jest asystowanie podczas zabiegów bardziej doświadczonym kolegom. Ze względu na bezpieczeństwo pacjentów oraz wysokie koszty, taka forma szkolenia jest coraz częściej kwestionowana. Coraz większy nacisk kładzie się na trening poza salą operacyjną. Symulatory rzeczywistości wirtualnej (VR) stanowią skuteczne uzupełnienie tradycyjnego szkolenia chirurgicznego. Oferują one w pełni konfigurowalne, przewidywalne oraz powtarzalne środowisko szkoleniowe, w którym lekarze mogą zdobywać i doskonalić swoje umiejętności bez narażania zdrowia i życia pacjentów. Ponadto, symulatory VR są wykorzystywane do przedoperacyjnego planowania zabiegów chirurgicznych, prototypowania nowych przyrządów chirurgicznych czy eksperymentowania z alternatywnymi technikami chirurgicznymi. Celem projektu NOViSE jest opracowanie symulatora VR do szkolenia eksperymentalnych, mało inwazyjnych procedur chirurgicznych przeprowadzanych przez naturalne otwory ciała (Natural Orifice Transluminal Endoscopic Surgery, NOTES), które nie pozostawiają żadnych zewnętrznych blizn na ciele pacjenta. Procedury NOTES są skomplikowane i obecnie nie istnieją ustandaryzowane programy ich nauczania. Symulator VR składa się z wyspecjalizowanych algorytmów odpowiedzialnych za symulację i wizualizację organów wewnętrznych oraz instrumentów chirurgicznych, wyświetlacza 2D lub 3D oraz interfejsu haptycznego imitującego giętki endoskop. Interfejs haptyczny został skonstruowany specjalnie na potrzeby projektu i generuje siłowe sprzężenie zwrotne odczuwalne przez dłonie praktykanta. W celu zwiększenia efektywności szkolenia symulator śledzi przebieg wirtualnego zabiegu, analizuje popełniane przez praktykantów błędy i postęp szkolenia. Aktualnie jest tworzony zestaw scenariuszy treningowych opartych na faktycznych przypadkach chorobowych. Realizm oraz skuteczność symulatora zostały wstępnie zweryfikowane szeregiem badań z udziałem chirurgów o zróżnicowanym stopniu doświadczenia. Doświadczeni zabiegowy wykonali wirtualny zabieg szybciej, sprawniej i dokładniej niż nowicjusze, co wskazuje, że NOViSE może przyczynić się nie tylko do usprawnienia szkolenia technik NOTES ale również do popularyzacji innowacyjnych technik NOTES wśród chirurgów.

http://www.imperial.ac.uk/people/p.korzeniowski/research.html
https://www.youtube.com/playlist?list=PLkKm77tYcGu_7txhEBgfUVBwo3gYsQjSS

Autor: Kacper Banach, Mateusz Małecki
Indywidualny wystawca


Celem projektu jest opracowanie interfejsu mózg-komputer w postaci elektrycznego wózka inwalidzkiego sterowanego za pomocą sygnału EEG. Potencjalnymi odbiorcami mogą być osoby niepełnosprawne cierpiące na choroby takie jak: stwardnienie zanikowe boczne, czy dystrofia mięśniowa, dla których komunikacja z otaczającym je światem może być trudna lub wręcz niemożliwa. Jest to interdyscyplinarny projekt, na który składa się między innymi: opracowanie aplikacji mobilnej jako interfejsu graficznego, przetwarzanie sygnału elektroencefalograficznego w czasie rzeczywistym, zrealizowanie systemu sterowania silnikami elektrycznego wózka inwalidzkiego, czy konstrukcja mechaniczna wózka. W ramach projektu opracowano również system bezprzewodowego nadzorowania toru ruchu badanego. Oczekiwanym wynikiem projektu jest umożliwienie samodzielnego przemieszczania się osobom sparaliżowanym.

https://drive.google.com/open?id=0B3bWaPBpOQO0Wi1JeXBnSVVKc3c

Autor: Mateusz Ziarko, Mirosław Szewczyk, Piotr Kmiecik, Grzegorz Skołyszewski, Bartłomiej Ogorzałek, Szymon Bar, Konrad Bańka, Miłosz Śliwiński, Szymon Flakus, Dominik Koza, Marcin Chroń, Michał Piech, Marek Winiarski, Krystian Majer, Bartosz Marczakiewicz, Jakub Bernady, Szymon Czubak, Szymon Dawidow, Alicja Gęgotek, Joanna Gniadek, Michał Jurczak, Paweł Kazimierowicz, Przemysław Piątek, Anna Radoszek, Marek Rzepecki, Bartosz Stopa, Mikołaj Suliga, Marcin Trebunia-Tutka, Piotr Wierzbicki, Adrian Włosiak, Łukasz Włosowicz, Mateusz Wnętrzak, Kacper Żuk, Michał Babiuch, Ernest Biela, Szymon Dąbrowski, Piotr Jaglarz, Adrian Karbowiak, Sebastian Leśniak, Rafał Palej, Kacper Patro, Michał Rybczyński, Dawid Rymarczyk, Michał Rzepka, Krzysztof Szczęsny, Wojciech Szmyd, Paweł Szulc, Jan Twardowski, Łukasz Wysogląd, Kacper Zych
Indywidualny wystawca


Radio programowalne (ang. Software-Defined Radio) to technologia polegająca na programowej implementacji algorytmów stosowanych w technikach radiowych. Projekt polega na implementacji kompletnego dekodera radia cyfrowego (DAB+) w języku C++. Zaimplementowany został cały tor przetwarzania sygnałów od próbek IQ do strumienia bitów (AAC/MPEG-2). Implementacja systemu jest rozwijana od 2015 roku przez studentów Teleinformatyki w ramach przedmiotu "Radio programowalne w praktyce" przygotowanego przez prof. Tomasza P. Zielińskiego i dr. Jarosława Bułat. Obecny stan dekodera pozwala na odtwarzanie muzyki w czasie rzeczywistym na komputerze PC oraz komputerze jedno-układowym klasy Raspberry Pi 2. Jest on aktualnie poddawany dalszej optymalizacji. Dodawana jest nowa funkcjonalność. Projekt ten jest bardzo złożony i ze względu na swoją specyfikę ma wielu autorów. Więcej szczegółów na stronie internetowej projektu:

https://sdr.kt.agh.edu.pl/

Autor: Jakub Stępak, Marcin Zieliński, Piotr Ociepka, Weronika Kleemann, Stanisław Chmiela
Indywidualny wystawca


Codziennie setki tysięcy krakowian podróżują komunikacją miejską. Każdy korek, awaria lub zatrzymanie ruchu krzyżuje plany setkom z nich. Tysiące pędzą na złamanie karku, by zdążyć na tramwaj, na który i tak by zdążyli, bo ten właśnie się spóźnia. Większość z nich nie zdaje sobie sprawy, że część podróży może odbyć rowerem publicznym lub wykorzystać car sharing, część nie ma czasu ani możliwości sprawdzić dostępności tych usług. Kraków pod Ręką rozwiązuje te i wiele innych problemów w jednej, potężnej i prostej w obsłudze aplikacji. Nasz projekt składa się z aplikacji webowej oraz mobilnej (Android oraz iOS) pozwalającej na śledzenie na bieżąco pozycji tramwajów oraz aktualnych rozkładów jazdy - takich jakie są podawane na tablicach systemów informacji pasażerskiej. Użytkownicy mogą także sprawdzić, gdzie znajdują się najbliższe rowery publiczne i samochody systemu car sharing. W przyszłości chcemy także informować użytkowników o utrudnieniach w ruchu.

http://krakowpodreka.pl/pl/
https://www.facebook.com/krakowpodreka/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ttss.ttssmobile

Autor: Filip Wątorek, Maciej Stanuch, Sylwia Mól, Jacek Fidos, Julianna Połdiak, Agnieszka Pręcikowska, Magda Dębowska, Marta Mycielska, Adam Szmatula, Piotr Adamiec
Indywidualny wystawca


Przedstawiany projekt to aplikacja webowa, której zadaniem jest analizowanie postów udostępnianych na profilu społecznościowym Tweeter. W ramach projektu utworzono narzędzia potrzebne do akwizycji danych i wykorzystano je do przeprowadzenia prostych badań społecznych dotyczących reakcji internautów na tegoroczną debatę prezydencką we Francji oraz analizy ilości emotikonek używanych przez postujących. W trakcie TPA zaprezentowane zostaną wyniki oraz zasady działania aplikacji i możliwe kierunki jej rozwoju.

Autor: Antoni Grzanka, Dominik Rosiek, Rafał Lizoń
Indywidualny wystawca


Perspektiva to eksperyment który pozwoli Ci spojrzeć na swoje zachowanie z nowej, nieoczekiwanej strony. Pokażemy Ci, że przy wykorzystaniu dwóch par gogli Google Cardboard oraz dwóch smartfonów jesteś w stanie skutecznie zmienić swoją perspektywę na swoje codzienne zachowania. Zobaczysz, że w tym świecie wykonywanie najprostszych czynności jest ciekawsze niż się wydaje! Pierwsza wersja projektu została uhonorowaną nagrodą specjalną firmy Bloomberg na AGHacks 2015.

https://youtu.be/e7TkPR1P5W4
https://challengepost-s3-challengepost.netdna-ssl.com/photos/production/software_photos/000/310/916/datas/gallery.jpg

Autor: Antoni Grzanka, Piotr Ścibor, Tomasz Jaśkowiec, Wojtek Szmyd, Krzysztof Szczęsny, Rafał Lizoń, Paweł Szulc, Jan Twardowski, Patryk Bogusz, Paulina Gbur, Jakub Bury, Karolina Kosek, Martyna Dziędziel
Indywidualny wystawca


Większość z nas codziennie korzysta z mediów społecznościowych, ale czy jesteśmy jednak świadomi wszystkich danych i tajemnic które kryją nasze profile? Zainspirowani opowiadaniem Jacka Dukaja "Linia oporu" próbujemy dogłębnie zbadać ten temat przez analizę danych które udostępniamy publicznie oraz prezentację ich w wirtualnej rzeczywistości. Korzystając z naszej aplikacji będziesz mógł, przy pomocy Oculus Rifta, zanurzyć się w wirtualny świat i odkryć zaskakujące relacje i powiązania w Twoich profilach społecznościowych. Projekt wykonywany jest w ramach przedmiotu o tej samej nazwie prowadzonego przez dr Jarosława Bułata oraz dr Lucjana Janowskiego na kierunku Teleinformatyka na wydziale IEiT.

Autor: Bartosz Nawrot
Indywidualny wystawca


Aby w bezpieczny sposób przeprowadzić lot bezzałogowego statku powietrznego unoszącego się w powietrzu dzięki sile ciągu układu napędowego wymagany jest odpowiedni system starowania. Konieczność wspomagania operatora niezależnym układem regulacji wynika ze złożoności mechaniki lotu takiego statku powietrznego i szybkości zmian jego stanu. W tym celu stworzono odpowiedni układ elektroniczny wraz z modłami akwizycji danych, ich przetwarzania i jednostki obliczeniowej wykonującej algorytmy sterowania. Układ ten pozwala na przeprowadzanie lotów w trybie manualnym – wspomaganych przez mikro-kontroler, jak również na w pełni autonomiczne misje wykonywane na podstawie wcześniej zdefiniowanego planu bądź zarządzane dynamicznie ze stacji naziemnej. W celu rozwiązania problemu zdalnej komunikacji z operatorem opracowano autorski, binarny protokół komunikacji przystosowany do przesyłania komunikatów poprzez dowolne interfejsy telekomunikacyjne, również te niezapewniające kontroli transmisji. Protokół ten opisuje model zarządzania systemem przez operatora, pozwalając na odpowiednią kalibracje i konfiguracje, a także sterowanie w trakcie lotu. Biblioteka pozwalająca na stworzenie własnej aplikacji do korzystania z systemu dostępna jest na portalu github.com w językach C++ i Java. Aby przyśpieszyć proces powstawania systemu i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo lotu wdrożono proces testowania oprogramowania kontrolera, wykorzystując wirtualną symulację opartą o model matematyczny zakładanego statku powietrznego.

Autor: Wojciech Turlej
Indywidualny wystawca


W ramach projektu opracowano nową metodę sterowania i generacji trajektorii dla dwunożnych robotów kroczących wykorzystujących elementy elastyczne w układzie napędowym. Opracowana metoda pozwala na wykorzystanie elastycznej struktury robota dla optymalnej realizacji wymagających ruchów, takich jak chód, bieg, wchodzenie na przeszkody, czy wykonywanie skoków. Dzięki wykorzystaniu opracowanego na potrzeby metody nowatorskiego sformułowania problemu optymalizacyjnego, znalezienie efektywnej trajektorii spełniającej określone zadanie odbywa się w sposób w pełni zautomatyzowany. Wedle wiedzy autora praca ta stanowi pierwszą udaną próbę jednoczesnej optymalizacji sekwencji kontaktów robota z podłożem w czasie ruchu, sygnałów sterujących oraz wykorzystania elementów elastycznych do przechowywania energii. Oparty na opracowanej metodzie framework pozwolił na uzyskanie w symulacjach nieosiągalnych dotąd, niezwykle dynamicznych ruchów, takich, jak salta w przód i w tył. Efektywność opracowanej metody została zaprezentowana w szeregu symulacji fizycznych oraz w eksperymentach na rzeczywistym robocie kroczącym Niemieckiej Agencji Kosmicznej. W projekcie wykorzystano bibliotekę do symulacji, wizualizacji, optymalizacji oraz obliczeń z zakresu dynamiki robotów rozwiniętą przez autora projektu. Projekt został zrealizowany w Instytucie Robotyki i Mechatroniki Niemieckiej Agencji Kosmicznej (DLR). Dodatkowo na stanowisku zaprezentowany zostanie prototyp robota humanoidalnego wykonany w technologii druku 3D

https://wojciechturlej.wordpress.com/

Autor: Piotr Śliwiński
Indywidualny wystawca


Geek App działa na zasadzie inkubatora dla informatyków, którzy chcą tworzyć własne aplikacje mobilne. W tym momencie wiąże się to zazwyczaj z założeniem działalności, opłatami ZUS, prowadzeniem księgowości oraz wiele innych. W Geek App rozwiązujemy wszystkie te trudności, aby informatyk mógł tworzyć bez obaw o resztę. Geek App jest to platforma, na której każdy, kto chce zaistnieć na rynku aplikacji mobilnych znajdzie to, czego szuka. Jest to doskonałe uzupełnienie umiejętności, wiedzy, spraw technicznych oraz podatkowych. Można porównać działanie naszej platformy do portalu randkowego, gdzie można znaleźć drugą połówkę, tak my dopełniamy np. programistę o grafika lub odwrotnie dzięki czemu projekt zyskuje na profesjonalizmie bez dużych kosztów związanych ze zlecenia takowej pracy zewnętrznej firmie. Ponadto dzięki spotkaniom zespołów można uzyskać odpowiedź na nurtujące nas pytania, gdy staną na drodze do sukcesu. Wszystko to sprawia że wszystkie wspaniałe projekty aplikacji które powstaną w naszej głowie mają szansę ujrzenia światła dziennego.

http://geekapp.eu/

Autor: Damian Szafranek, Mikołaj Żabiński, Szymon Szantula
Indywidualny wystawca


Tematem projektu jest wykonanie robota równoległego typu delta. Jest to urządzenie które swoją konstrukcją jest w stanie wykonywać prace sortujące ze znaczną wydajnością. projekt obejmuje wykonanie pełnego modelu 3D, obliczenia kinematyki, implementacje sterowania oraz wykonanie prototypu. Projekt obejmuje wykonanie robota równoległego typu delta, którego główną zaletą jest szybkość pracy. Jest on w stanie wykonać kilka cykli pracy na sekundę, dlatego znalazł on zastosowanie głównie w przemyśle. Jego zadanie to ustawianie przedmiotów w ściśle określonych układach gotowych do pakowania lub dalszego przetworzenia. Konstrukcja składa się z trzech napędów do których przymocowane są zaprojektowane i wykonane przez nas ramiona. Końce ramion połączone ze sobą w jednym centralnym punkcie w którym zamocowana jest kiść. Całość wykonana jest w taki sposób, aby jak najmniejszy ciężar znajdował się na ramionach, abyśmy mogli uzyskać jak najlepsze przyspieszenia chwytaka. Duża bezwładność determinuje potrzebę sporego ciężaru ramy do której przytwierdzony jest robot. Precyzyjne obliczenia kinematyki i zaimplementowany układ sterowania pozwalają nam na dużą precyzję ruchów. Jest to niezwykle ważne ponieważ chcemy aby głównym zastosowaniem robota była segregacja niewielkich przedmiotów.

https://drive.google.com/file/d/0B9Myd0669gkDYmtJMW5CRHBjRXM/view?invite=CPL8yv0I&ts=5900e6d7

Autor: Tomasz Demski
Indywidualny wystawca


Moim projektem jest suchy skafander nurkowy zgrzewany technologia wysokich czestotliwosci w kontrascie do klejonych, powszechnie dostepnych na rynku. Przedstawie w teorii sposob uzyskania trwalego, szczelnego polaczenia w materiale poliuretanowym oraz prezentacje skafandra i jego uzycie w warunkach eksploatacji.

https://goo.gl/photos/odqC5oq3MS1wzXiT8

Autor: Maciej Padamczyk, członkowie grupy E-moto AGH
KN Mechaników, KN Hydrogenium, KN Telephoners


Rynek dąży do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Nowoczesny transport często oznacza rezygnację z silników spalinowych na rzecz napędów elektrycznych, które są przyjazne dla środowiska. Zespół E-Moto AGH wraz z projektem „E-Moto AGH – terenowy motocykl elektryczny” powstał w celu ukazania społeczeństwu możliwości wykorzystania alternatywnego źródła energii. Nasza wizja uzyskała ogromne poparcie ze strony uczelni. Celem projektu jest skonstruowanie motocykla, zasilanego jedynie energią elektryczną. Przedsięwzięcie możliwe jest do zrealizowania dzięki współpracy Koła Naukowego Mechaników, Koła Naukowego Hydrogenium oraz Koła Naukowego Telephoners. Osoby realizujące projekt posiadają szeroki wachlarz umiejętności technicznych, jednak łączy ich pasja do nauki oraz chęć stworzenia czegoś rewolucyjnego. E-Moto AGH to zdeterminowany do pracy zespół studentów Akademii Górniczo-Hutniczej, który swoją pasją do jednośladów chce zarazić większe grono oraz oprócz ukazania zalet alternatywnych źródeł energii pokazać, że można połączyć naukę z przyjemnością. Projekt, oprócz budowy motocykla, zakłada również start w międzynarodowych zawodach SmartMoto Challenge. Ten prestiżowy konkurs odbył się już 4 razy – w Barcelonie oraz w Moskwie i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W organizację zawodów włączone są jedne z największych firm motoryzacyjnych.

https://www.facebook.com/emoto.agh/

Autor: Dominik Markowski, Artur Hadasz, Piotr Papież, Jan Życzkowski, Mateusz Wąsala
KN Integra


Micromouse to rodzaj zawodów popularnych na całym świecie. Roboty myszy poruszają się po labiryncie, rozpoznają układ jego ścianek, wyznaczają optymalną ścieżkę i wykonują szybkie przejazdy między początkiem, a środkiem labiryntu. Konkurencja ta wymaga precyzji, szybkości i powtarzalności, przy jednocześnie możliwym małym rozmiarze. Najbardziej popularne roboty tej klasy oparte są o dwa małe silniki prądu stałego z przekładnią. Maksymalna prędkość to około 3m/s, lecz od prędkości ważniejsza jest w labiryncie precyzja, dlatego robot wykorzystuje do określenia swojego położenia wszystkie czujniki na pokładzie. Niemniej ważnym zadaniem jest detekcja ścian labiryntu -jest to niezbędne do jego mapowania. Wykorzystywane są do tego czujniki odbiciowe umieszczone z przodu robota. Mała, szybka konstrukcja; precyzja sterowania i pewność pomiarów to baza, na której można implementować algorytmy przeszukiwania labiryntu i optymalizacji trasy przejazdu. Zastosowany algorytm składa się z kilku etapów. Pierwszym jest jak najszybsze przejście od początku labiryntu do jego środka - po każdym kroku za pomocą algorytmu Flood-fill szacowana jest najkrótsza droga do środka labiryntu, przy założeniu, że wokół wszystkich niezbadanych pól labiryntu nie ma ścian. Robot porusza się w kierunku, który na podstawie takiej heurystyki wydaje się najlepszy. Następnie, po dotarciu do środka rozpoczyna się mapowanie labiryntu, czyli “odkrywanie go” (wykorzystany jest tu algorytm Tremaux), przy czym w każdym kroku za pomocą algorytmu Floodfill szacowana jest najkrótsza droga od początku labiryntu do jego środka (podobnie jak wcześniej) Mapowanie kontynuowane jest do momentu, w którym wyliczona droga prowadzi tylko przez znane już (zbadane wcześniej) pola - oznacza to, że jest to najkrótsza możliwa droga od początku do końca labiryntu. Następuje wówczas trzeci etap, który polega na powrocie robota do początku labiryntu - następuje to w podobny sposób jak na początku, przy poruszaniu się w kierunku środka labiryntu. Ostatnim etapem, powtarzanym w kółko jest jeżdżenie tam i z powrotem po, już wyliczonej, najkrótszej możliwej drodze.

http://www.integra.agh.edu.pl/micromouse/

Autor: Jan Życzkowski, Artur Hadasz,Krzysztof Szewczyk,Michał Zieliński, Piotr Mikołajek, Dominik Markowski, Paweł Zalecki
KN Integra


Budujemy studenckiego satelitę, który zostanie wysłany na orbitę okołoziemska, za pomoca firmy Interorbital. Chcemy przetestować działanie autorskiego systemu stabilizacji: Ferrofluidowego koła zamachowego. Współpracujemy z kołem SMP na UJ.

https://www.kraksat.pl/space/

Autor: Michał Soida, Bartosz Widera, Jakub Żak
AGH Robotics


Projekt dotyczy czteroosiowego manipulatora przemysłowego, przeznaczonego głównie do zastosowań typu pick&place, paletyzacji oraz obsługi prostych procesów produkcyjnych. Urządzenie można również wykorzystać w celach demonstracyjnych oraz edukacyjnych. W konstrukcji robota zrealizowano jeden z wariantów struktury antropomorficznej – obrotowe ramię pantografowe. Elementy mechaniczne urządzenia wykonano z aluminium, a komponenty narażone na największe obciążenia – ze stali. Aktuatorami wszystkich czterech osi są silniki krokowe z przekładniami. Efektorem jest chwytak podciśnieniowy. System sterowania składa się z dwóch części – mikrokomputera Raspberry Pi oraz mikrokontrolera będącego częścią układu Arduino. Pracę z robotem umożliwia panel użytkownika, pozwalający na kilka trybów działania: sterowanie ręczne, tryb automatyczny, a także pracę w trybie demonstracyjnym.

https://www.dropbox.com/sh/3emzr6c1jlolheo/AAAiZyCkbkhmreODa2uaX0Vja?dl=0

Autor: Mateusz Sokół, Michał Osadnik
KN BIT


Aplikacja mobilna będąca alternatywą dla osób regularnie dojeżdżających do miasta z aglomeracji (np. busami). Aplikacja umożliwia skontaktowanie się osób chętnych udostępnienia miejsca w swoim samochodzie z osobami poszukującymi takiego połączenia. Skierowane jest do osób dojeżdżających regularnie (np. na uczelnię) z miejsc gdzie komunikacja jest utrudniona oraz osób posiadających samochód podróżujących na tej samej trasie. Aplikacja tworzy tygodniowy schemat przejazdów pomiędzy miastem a aglomeracją.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expine.carapp&hl=pl

Autor: Joanna Roczniak, McOmari Asomani, Jarosław Bieniek, Kevin De youngster, Jan Pluta, Nana Asomani, Jakub Czapiga, Samuel Atule
KN BIT


Aplikacja mobilna tworzona przez studentów z AGH oraz Ashesi University (Ghana, Afryka). Ma ona na celu pomoc Ghanijczykom w efektywny sposób odnajdywać lokale gastronomiczne, które spełniają zarówno ich wymagania finansowe, jak i gusta kulinarne. Z aplikacji będą mogły korzytać zarówno małe, jak i duże restauracje, co pomoże w rozwoju lokalnych biznesów na terenie Ghany.

https://drive.google.com/drive/folders/0B2_yD7i_cwuaRjF5NGtNT2NrZkk?usp=sharing

Autor: Maciej Stanuch
BioMetr


Przedmiotem projektu jest pierwsza część biometrycznego rozpoznawania osób na podstawie profilu naczyń krwionośnych dłoni, czyli konstrukcja odpowiedniego toru pomiarowego i dobranie technik przetwarzania otrzymywanych obrazów. Według ciągle prowadzonych badań stwierdzono, że profil taki jest unikalny tak samo jak odciski palców, ust, ucha czy też sama tęczówka nawet dla bliźniaków jednojajowych. Proponowany system jest bezdotykowym sposobem na identyfikację osób, który dodatkowo jest odporny na wszelkie znane do tej pory sposoby oszustw, które pozwalają na złamanie zabezpieczeń budowanych na m.in. odciskach palców (odciski te pozostawiamy na większości rzeczy, których dotykamy, dlatego też ich sfabrykowanie jest możliwe dla wprawnego fałszerza. Ten problem jest wyeliminowany w proponowanym systemie). System taki jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na zwiększanie bezpieczeństwa cyfrowych danych, odpraw paszportowych czy też autoryzacji wejścia do pomieszczeń i budynków bez konieczności noszenia ze sobą nośników trwałych takich jak np. karty kredytowe, które można zgubić lub mogą zostać one skradzione. Dodatkowo sposób ten działa wyłącznie gdy w żyłach obecna jest krew co dodatkowo zwiększa jego odporność na próby fałszerstwa. Obecnie zbierana jest baza danych aby opracować algorytmy ekstrakcji cech i dopasować odpowiednie klasyfikatory.

https://www.dropbox.com/sh/yu2l13dooptakro/AABaBwJ1EJJNRC0qN7b_1-UXa?dl=0

Autor: Tomasz Palacz, członkowie AGH Space Systems
AGH Space Systems


KN AGH Space Systems jest interdyscyplinarnym zespołem konstrukcyjnym specjalizującym się w technologiach przemysłu kosmicznego. Koło zrzesza 71 aktywnych członków, którzy skupiają się na konstrukcji trzyfazowego systemu symulującego eksplorację pozaziemską. W jego skład wchodzą: rakieta wynosząca, sondujący lądownik oraz wielozadaniowy łazik planetarny

https://www.youtube.com/watch?v=8yuIWnTZDPc
https://www.youtube.com/watch?v=pesFhhy4gAU
https://www.youtube.com/watch?v=GeAzmE9f808

Autor: Dominik Przepióra, Maksymilian Wojczuk, Marcin Zieliński, Mateusz Majewski, Łukasz Miśkiewicz
KN BIT


Gra umożliwiająca wcielenie się w postać łowcy potworów. Gracz porusza się po wybranym terenie, mając ze sobą telefon z odbiornikiem GPS i dostępem do internetu. Potwory generowane są na mapie, w lasach, nad rzekami, jeziorami oraz w miastach. Wszystko zależy od gatunku na który polujemy. Możliwa jest współpraca między graczami podczas walki z potworem. Każdy posiada własny ekwipunek i umiejętności. Celem gry jest zdobywanie nowych przedmiotów, zwiększanie siły postaci i uwalnianie świata od złych mocy.

https://knbit.edu.pl/en/projects/27/VH

Autor: Stanisław Halauko, Michał Chrobok, Bartłomiej Chodzidło, Oskar Karcz, Michał Sikorski, Kacper Janowski, Damian Smela
AGH DynamiX


System przechwytywania i analizy ruchów. Ma zastosowanie w rehabilitacji, sporcie, robotyce i tworzeniu animacji do gier i filmów. System nie wymaga określonego miejsca do nagrywania, jest mobilny i lekki.
Film i urządzenie będą przedstawione na targach.

Autor: Mateusz Słusz, Mateusz Kijewski
KN Geos Informatica


Podczas projektowania urządzenia przyświecały nam dwa cele. Przede wszystkim pragnęliśmy stworzyć uniwersalną platformę latającą, jak później się okazało, wielowirnikowiec oraz ze względu na charakterystykę studiów na jakich się znajdujemy oraz wydziału z którego pochodzimy, oprogramowanie skanera do tworzenia modeli 3D obiektów geologicznych. Umożliwi ona pomiary w niedostępnych, tradycyjnymi metodami miejscach. Konstrukcja przewiduje pełną możliwość modyfikacji oprogramowania wielowirnikowaca, jak również zdolność do podpięcia i obsługi dowolnego urządzenia pomiarowego (kamer, sensorów, sonarów etc.) o wadze nieprzekraczającej 2 kg. W tym momencie budowa quadcoptera jest na wykończeniu i mamy pierwsze efekty działania skanera 3D w postaci pierwszych pomiarów w pomieszczeniach.

Autor: Łukasz Prokopiuk, Piotr Zawodny
AGH Racing Team


Konstrukcja, to pełnowymiarowy bolid wyścigowy klasy Formuły Student. Jest to samochód w całości stworzony (za równo zaprojektowany, jak i wykonany) przez studentów Akademii Górniczo-Hutniczej. Konstrukcja stworzona jest do udziału w międzynarodowych zawodach, w których rywalizuje się z samochodami uczelni technicznych z całego świata.

http://www.racing.agh.edu.pl/sezon-201516/

Autor: Agata Halińska, Anna Popiołek
SKN Eko-Ener­gia, Aka­demick­i Klub Żeglarski AGH


Celem naszego projektu jest stworzenie innowa­cyjnej łodzi w pełni zasi­lanej energią słoneczną, by osiągnąć nasz cel, którym jest wzię­cie udzi­ału w prestiżowym konkur­sie „Solar1 Monte Carlo Cup”. Projekt powstał z połączenia dwóch organizacji Stu­denckiego Koła Naukowego Eko-Ener­gia, dzi­ała­jącego przy Wydziale Ener­getyki i Paliw oraz Aka­demickiego Klubu Żeglarskiego. Pro­jek­t łączy odnaw­ialne źródła energii i transport morski. Poprzez udział w wyś­cigu łodzi solarnych, prag­niemy pro­mować na skalę między­narodową całą uczel­nię wraz z orga­ni­za­c­jami, do których należymy. Jesteśmy zwarci i zdeterminowani do osiągnięcia naszego celu. Nasz projekt tworzą 4 sekcje: konstrukcyjna, elektryczna, finansów i promocji. Każda z nich ma swojego koordynatora, a całym projektem kierują dwie ambitne studentki naszej uczelni: Ania i Agata. Nasze dzi­ała­nia opierają się na efek­ty­wnej współpracy, kreaty­wności, odpowiedzial­ności, a przede wszys­tkim na dąże­niu do osiąg­nię­cia wspól­nych celów.

http://www.solarboat.agh.edu.pl
https://www.facebook.com/pg/AGHSolarBoatTeam/photos/?ref=page_internal
Dla firmy

Ideą przyświecającą organizacji Targów Projektów Akademickich jest budowanie pomostu współpracy pomiędzy przedstawicielami świata biznesu i przemysłu oraz środowiskiem akademickim.

Jest to doskonała okazja dla naszych wystawców do tego, aby pozyskać szansę na rozwijanie swoich projektów, natomiast przedsiębiorcy, którzy nas odwiedzą poznają najzdolniejszych studentów Akademii Górniczo- Hutniczej oraz gości z innych uczelni, którzy dają dowód swoich umiejętności w formie zaprezentowanych projektów.

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w naszym wydarzeniu w charakterze odwiedzającego. Prosimy o wcześniejsze poinformowanie organizatorów, jeżeli wyrażą Państwo chęć uczestniczenia w naszym przedsięwzięciu, abyśmy mogli przygotować się na państwa przybycie, a także przekazać tę wiadomość wystawcom.

Dzięki licznym patronom, nasze wydarzenie będzie widoczne w wielu mediach, co stanowi również niesamowitą reklamę dla Państwa firmy, jeśli zdecydują się Państwo na współpracę z nami.

Jeżeli wyrażają Państwo chęć podjęcia takiej współpracy w ramach projektu, prosimy o kontakt z naszym koordynatorem ds. Fundraisingu Bartoszem Olej poprzez adres: bartosz.olej@eestec.pl.

Partnerzy
Patroni Honorowi
Patroni Medialni



Organizator:
Kim jesteśmy?
Kontakt:
tpa@eestec.pl
EESTEC AGH Kraków to uczelniana organizacja studencka od lat prężnie działająca na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Szczególnie bliskie związki łączą nas ze studentami i władzami Wydziału Informatyki Elektroniki i Telekomunikacji oraz Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej.

EESTEC AGH Kraków to przede wszystkim doskonałe miejsce do poznania wielu pozytywnych, energicznych, otwartych osób. Wspólnie realizujemy liczne projekty zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. Każdy z nich stanowi dla nas okazję do rozwinięcia umiejętności związanych z pracą w zespole, zarządzeniem czasem i ludźmi oraz skutecznym planowaniem działań.
Koordynatorzy Targów Projektów Akademickich:
Koordynator główny Przemysław Koszałka -przemyslaw.koszalka@eestec.pl
Koordynator ds. fundraisingu Bartosz Olej -bartosz.olej@eestec.pl
Koordynator ds. projektów Agata Frątczak -agata.fratczak@eestec.pl
Koordynator ds. logistyki Justyna Mila -justyna.mila@eestec.pl
Koordynator ds. promocji Aleksandra Pawełek -aleksandra.pawelek@eestec.pl